Quantcast
Channel: Häxanmexan
Viewing all 1679 articles
Browse latest View live

Citatet

$
0
0

Ang brandmännen som planerar att göra en ”politisk utryckning/sorti” med brandbilarna- om/när Åkesson ska besöka deras arbetsplats.

CIT 1)

”en enorm hetsjakt nu, twitter kokar!!
DN har originalet på protestbrevet
http://www.dn.se/valet-2014/protestb…ndman-i-malmo/

storinkvisatorn Orrenius på DN följer upp o hugger
http://www.dn.se/valet-2014/brandman…rotest-mot-sd/

vi kan vänta oss våldsamma vänsterextremister på onsdag för att stoppa SD vid Centrala brand, Malmö

USA hade McCarty på 50-talet , Kina sitt röda garde på 60-talet, Kambodja sina röda khmerer
Sverige har nu en mobb bestående av våldsvänster , PK-media samt islamister i förening
rädda Demokratin rädda yttrandefriheten! Mötesfriheten” slut cit

————————————————————————————————-

CIT 2)
Ursprungligen postat av White Christmas 
Det stora problemet är att det krävs bara en kulturmarxist eller vänsterextremist på arbetsplatsen som betstämmer sig för att göra en protestlista.Alla som får denna lista uppkörd i ansiktet blir praktiskt taget tvingad att skriva under, jobbet är annars i farozonen, utfrysning på arbetsplatsen osv.När vänsterextremisten sen har tvingat till sig många underskrifter då går antidemokraten till chefen och visar att vi anställda accepterar inte det här.Skrämmande utveckling i Sverige där vi tar steg bort från demokratin för varje dag som går.

Precis, om man inte går med på vänsterextremisternas fjanterier vad händer då? Vilka får veta att man inte vill vara med och protestera mot Jimmie Åkesson? Sverige är inte längre en demokrati. Är du SD-medlem förlorar du jobbet. Vem vågar stå mot när du har en familj att försörja?

—————————————————————————–

CIT 3)

”Oavsett partisympatier borde varje människa med normalintelligens kunna se en fara i att vissa (ofta med egna politiska sympatier) tar sig rätten att såväl förhindra spridning av politisk information som att förhindra politiker från att besöka arbetsplatser och på plats lära om den verklighet de ska fatta beslut över.”

———————————————————————————

 

Tjaaa, inte behövs annat valarbete än detta. Herregud så kontraproduktivt! Men det är väl bra att de liksom är på utryckning redan- om de får ett larm.Hoppas man..annars blir det ju surt, om larmet går och de har kört ut på nån kaj och surar och inte kan utföra sitt arbete.


”Aktivist”? då det handlar om ”rätt aktioner”

$
0
0

HÄR

Om man mordbränner, mordhotar, drar upp gravstenar , kastar yxor genom fönstret hos folk. Vad är man då? Jo då är man en ”aktivist”. Då man klickar länken får man en fördjupande rubrik, den lyder;-

 

”Fem djurrättsaktivister dömda efter minkhot”

 

Och jag funderar över vilka det är som har hotat minkar??? Tänk vilka ”hyss” de gör, di däringa ”aktivisterna”. Hade SD el dödsnazzar utgjort klientelet/utförare av ovan nämnda gärningar, my god vilket DRAMA över löpsedlarna.

Mer exempel på de ”goda” aktivisternas samhällsnyttiga aktioner?

HÄR

HÄR

HÄR

Men ska inte de som ”brinner för en god sak” belönas? Jomen det gör de också, inte väldigt mycket på allvar tas deras vidriga aktioner. Jätterubriker i aftontidningarna eller? Nej där står en notis om ”aktivism”. HÄR är en annan mer utförlig artikel.

 

”Några dagar efter att gravstenen placerats i trädgården rapporterade aktivisterna om det på en internationell djurrättssida på nätet: ”Under natten grävde vi oss genom NN:s föräldragrav, nu återstår bara för NN och den ondska han utför att sluta i graven. Gravstenen placerades i trädgården hos NN:s syster, eftersom hon har makten att påverka NN i beslutet om minkfarmen. Eftersom det fortfarande behövs en gravsten på kyrkogården ställde vi dit en med NN:s namn”.

Hoten har undertecknats med signaturen Animal Right Militia, ett internationellt nätverk som avsagt sig icke-våldsprinciper och till skillnad från exempelvis Djurens befrielsefront är beredda att äventyra människoliv för att nå sina mål”

——————————————————————————

Antidemokratisk vänster blev demokratisk i statlig rapport

åsså lite ”free Joel” våld på det, en liten notis åxå. Och folk har mage om att anklaga JÅ!

”Skjut samerna och låt vargen leva”"

Ointelligent och odemokratisk LO ledning samt fackförbund

$
0
0

Håll reda på din egen svans Karl-Petter Thorwaldsson! och ge fan i att peta upp era unkna budskap i näsan på folk. Det du säger, att ni är stolta över odemokratiska förfaranden är ju helt horribelt. Aldrig någonsin har Niemöllers dikt varit så aktuell som nu.

Och fackförbunden? Är ni helt från vettet?!? Ni skriver;

All vårdpersonal arbetar för att vårda, ge omsorg och i många fall rädda liv. Detta möts vi av oavsett vem vi är eller vilket namn vi bär.

Det är helt naturligt att exempelvis barnmorskor, läkare, sjuksköterskor och undersköterskor protesterar när ett parti som inte tror på alla människors lika värde vill besöka deras arbetsplats, eftersom vården vilar på hälso- och sjukvårdslagens etiska plattform med människovärdesprincipen i fokus.” slut cit

Ja, exakt! Ambulanspersonal, polis,brandkår,sjukvårdspersonal,barnmorskor ska sköta sina jobb- OAVSETT VEM de har på båren-i finkan, oavsett hos vem det brinner, oavsett vem som ligger på operationsbord och/eller vem som besöker vårdcentral eller blir dement. Inom vården ska vi vara OPOLITISKA i vår praktiska utövning.

Det vore helt onaturligt om min gynekolog, tandläkare eller närpolis protesterade mot demokratiskt invalda representanter för ett parti-  i sin yrkesroll! Det är oetiskt så det skvittrar om det. Går fetslembort!

Vi ska inte värdera vem som ligger och föder eller blöder!

 DET ÄR VAD SJUKVÅRDSLAGENS ETISKA PLATTFORM INNEBÄR – inget annat. Och hör sen! 

Hur kan man ens säga/skriva att man gillar olika? att man respekterar alla? att man är BÄTTRE än SD och samtidigt göra och säga ngt helt annat. Hur sjutton kan ni vara så desperata så låga och inbilla er att ni är trovärdiga? På vilket sätt ska oliktänkande behandlas tycker ni? Ska valhemligheten bort? ska demokratin förändras, så att ” SD som inte är ett parti som andra ”-OCH dess röstare ska elimineras!?

Ni är ute på så deepshiet marker nu och det är en mycket mycket skrämmande bild ni målar upp eftersom det blir så kristallklart att ni inte respekterar vare sig demokrati eller den människo-omsorg som ni säger er ”äga”. det gäller bara att SKRIKA ”vargen” kommer om SD så är saken biff?

Hur ser strategin ut framöver nurå? Fortsätta ljuga, ha noll sakargument utan bara upprepa mantrat ”SD är nazister” tillräckligt många ggr tills folk mumlar i sömnen och anger sina grannar för konstiga mustascher och uteblivna tacomys på fredagar som bevis på att de är rassar?

Massutbildning på arbetsplatserna i hur man ska tänka och vara? förtäckta eller öppna hot? och bara att utmåla det som att LO är ett homogent kollektiv med ett enda tänk och en enda politisk åskådning fast alla vet att det inte är så?, att bara ha mage att utmåla sig som någon respektingivande pompös sträng fadersgestalt som med ett ”rytande” ska sätta ”SD-svansen” på plats och skrämma folk till valurnorna för ”rätt” parti?

Nu uttrycker ni – svart på vitt! ATT;

SD ÄR ETT NAZISTISKT PARTI – NI SOM RÖSTAR PÅ DEM ÄR NAZISTER

Vilken ”#¤%& tur att man klev ur LO för 8 år sen.

Sen kan vi väl ta Moderaterna? Vavava? Varför ska de tillåtas besöka arbetsplatser öht? De som ”monterat ner” hela ”#¤%& landet? Nog tycker jag att Björklund och hans FP borde förbjudas för att inte tala om Annie Lööf?!

Som sagt var Karl-Petter, STÄDA du upp under din egen kilt och se till att rulla ihop svansen därunder. Den stinker, är ful och ändå gillar jag fula troll.

Karl-Petter/LO, kommer att få söka hjälp. Hjälp mot den SD -armbåge han/LO tillförskansat sig med att dänga oliktänkande SD och LO:medlemmar plus moms- i backen för att lära dem veta hut. Att han äventyrar sitt eget anseende ger han fan i – huvudsaken att några skräms till rätt fåra i af.

Partipolitiskt obundna fackföreningar behövs, och ett till parti som ”inte är som andra”? Häxpartiet.

Och slutligen förresten; Är det nån som är så kriminellt dum, att den på allvar tror? seriöst? att ett politikerbesök skulle innebära att arbetsplatsen utifrån (andras horizont) därmed skulle ses på som medlemmar i det partiet?

Nä, detta är återigen en dödsdömd helt ologisk desperat budkavle från ett parti (S)om frivilligt liderligt känner lukten av grytornas puttrande makt därframme att de likt zombies löper total amok i vår åsyn. Så oattraktivt.

FNORDSPOTTING SAYS

”På samma sätt är det värt att ifrågasätta vilka ”vi” det är är som protesterar mot Sverigedemokraterna då de besöker landets arbetsplatser.

Är det de LO-medlemmar bland vilka partiet är det näst största? Eller handlar det måhända snarare om politiskt organiserade fackaktiva, tillresta aktivister och ett fåtal men högljudda revolutionsromatiker som demonstrerar under marxistiska paroller som”¡No pasarán!”?”

En hysterisk journalistkår

$
0
0

Kulturjournalister går bananas och trampar ner varandra i papperstidningarna för att banka in vett i våra skallar. Ömsom hot, ömsom vädjan och rörande illa dolda politiska pamfletter kryddade med ofullständiga källhänvisningar och med stort hopp om att läsarna ska fimpa sitt internettanvändande?

Oicin kravlar fortfarande omkring i trycksvärtan under flaggen ”läs mig-skåden sanningen”

HÄR

Han känner sig ändå lite lite nödd numera, att redovisa kring ”Free Joel” och hans tidigare eskapader. Ngt som t.om Oicin måste erkänna inte är de mest hedervärda aktionerna – innan Kärrtorp.

Oicin frågar sig om vänstern gick för långt och svarar sen sig själv med ett pliktskyldigt nej, men” det var de andra som började, och de är dummare. Det var hela ”analysen”. Klart som gammal ljummen korvspad, för det är den BAKOMLIGGANDE orsaken till varför våld utövas som är det primära. Detta har han nu rapat upp i alla sina texter om ”de goda å de onda”

Så även om Joel Bjurströmmer inte är den skarpaste i vänsterns hjärntrust så tillhör han iaf den halvskarpaste kniven i fotsoldatlådan och för det ska han ha cred..och facebooksidor, hyllas och frambäras på tishor. Den här gången var det inte vänstern som, börja även om JB stack kniven ett par ggr i ryggen på en äcklig dödsnazist ( för att riktigt trumma in budskapet skriver oicin återigen att de- nazisterna, vill döda alla lebbor, bögar, svarta, vita som inte tycker som dem -DET måste ju ändå rätten se i slutänden menar Oicin. Vänstern vill inte döda, och allra minst oliktänkande. They r the good guys!

Låt oss lyssna på dig Oicin! Jag tror dig! Men VAR kommer SD in i allt detta? Var kommer bla Britta Svenssons funderingar in? Varför blandar du äpplen och morötter Oicin? VAD har SD el Reinfeldt med nazzar att göra? och varför skyddar kultureliten vänsterextremismen?

”Detta tillsammans med aggressiva utfall från scenen, sånger om ”Jimmie Åkesson – skicka grisen till slakt” och långa tal om helt andra politiska frågor fick mig till slut att förstå att jag inte alls, som jag trott, var på en antinazistisk demonstration, utan på ett vänstermöte med extrema inslag. 15 000 av demonstrationsdeltagarna droppade av, kvar var 1000 frälsta med knytnävarna i luften.

Jag tror det var den största politiska och medmänskliga miss jag någonsin sett någon göra. Jag åkte linje 17 tillbaka hem, nedslagen. På ena sidan dessa vidriga nazister. Och på den andra detta hat.”

slut cit Britta Svensson

——————————————————————-

Mailade lite med en yrkesman inom samma kategori kring denna artikel och efterfrågade alla experterna han hänvisade till. ”Umeå universitet” var ju en av dem som sågat Säpos rapport. Vem/ vilka där då undrade jag?

Fick ett mail tillbax (Tack Petter Larsson) med ett flertal dok varav det sista gav mig skrattkramper, se nedan.

Yttrande över SOU 2013:81

Samhällsvetenskapliga fakulteten Dieter K. Müller

När vi bryr oss – förslag om samverkan och utbildning för att effektivare förebygga våldsbejakande extremism”

Samhällsvetenskapliga fakulteten vid Umeå universitet har fått ansvar för att bereda universitetets yttrande över ovan rubricerat betänkande och vill härmed lämna följande synpunkter.

Utredningens förslag handlar om att få till stånd ett effektivare förebyggande arbete mot våldsbejakande politisk extremism, samt att utveckla ett utbildningsmaterial om våldsbejakande politisk extremism i syfte att kompetensutveckla olika aktörer som arbetar med ungdomar/personer som drar sig mot denna form av extremism.

Inledningsvis vill vi konstatera att våldsbejakande politisk extremism trots allt är ett marginellt samhällsfenomen som fått tämligen omfattande uppmärksamhet i media och politik. Det är inte givet att denna uppmärksamhet är befogad. Fenomenet är så litet att det inte är upptaget som ett enskilt lagrum, vilket gör det mycket svårt att som utomstående betraktare se hur stora anmälningstalen, misstanketalen och lagföringstalen är för detta.

Det direkta offerskapet (fysisk eller juridisk person) är så som det framträder litet, begränsad till situationer som är direkt relaterad till miljöer där brottsligheten utövas. Det är till exempel inte en brottslighet som är abstrakt (kan ske på distans  och kräver inte en fysisk kontakt med offer) på samma sätt som bedrägeri, ekonomisk brottslighet, miljöbrottslighet etc är.

Våldsbejakande politisk extremism uppvisar inga synbara skador mot medborgare annat än som primär viktimisering i form av odefinierad social harm.Det förefaller att utredningens förslag baseras på ett relativt svagt faktaunderlag. Avsaknaden av förankring i vetenskaplig kunskap och statistik som finns inom och utanför landets gränser är anmärkningsvärd och gör att utredningens förslag framstår som en reaktion på en politisk diskurs snarare än som en reaktion på faktiska förhållanden.

Utredningens förslag avser förvisso inte stora ekonomiska summor. Det kan dock argumenteras för att dessa resurser skulle kunna gå till betydligt angelägnare kriminalpolitiska områden som t ex att stävja bedrägerierna, skadegörelse eller varför inte ett framväxande område som id-stölder

—————————————————————— slut cit Yttrande över SOU 2013:81

Vilket goddag yxskaftdokument. En hel sida med ord som kort och gott framställer det hela som om extremistvåld är ett så litet problem så att det nästan inte är mätbart och därmed knappt finns? Trodde det var ett skämt!  Hahahaha!

Hittade sedan NEDANSTÅENDE på ”toaletten”

2http://vimeo.com/4394107

Ja ett mycket intressant klipp. Har bara hört delar av det än. Det Petter Larsson säger, inför sin vänsterpublik är ju rent utsagt otroligt:

Hur ska vänstern motarbeta SD?

1. Säg att de är nästan nazister, men ljug inte liksom, men säg att de är nästan nazister!

2. Vad du än gör – diskutera ALDRIG integrationsfrågor, invandringsfrågor etc. (17:23)

Punkt två är ju exakt vad ”Lilla Saltsjöbadsavtalet” betyder (ja jag vet att det inte finns något dokument men Petter Larsson är ytterligare en journalist som visar på att det finns en ”överenskommelse” om att inte prata om invandringsfrågor).” SLUT CITAT TOALETTFLUSHEN

På punkt 2 kan man iaf konstatera att SDU satt fingret på den håriga PK vårtan

När vice ordförande SDU Dalarnas Camilla Johansson säger; ”

Bemöt oss med argument i stället för med våld”

-”När man dock går emot såväl skolledning som övriga elever, och med extrema tillmälen och fysiska medel hindrar oss från att framföra vår politik,  kan ingen tala om en demokratisk markering. När man orsakar att politiska dagar ställs in, förvägrar intresserade elever information, och uppvisar ett beteende som på en vanlig skoldag ansetts oacceptabelt, kan ingen tala om en demokratisk markering. Det handlar om att med alla medel kväva en obekväm debatt som man är livrädd att förlora.”

—————————————————–slut cit

När så då Göran Greider drar sitt strå till stacken med en beundran för Sebbe Staksets ”gärningar” och upplyfter honom till en tidens sanningssägare, då går jag och kräks lite ..

Jag finner det TOTALT- HELT obegripligt att man lyfter våldsverkare till skyn, att man säger sig värna demokratin och människors lika värde- samtidigt som man agerar totalt tvärtom. Helt obegripligt. Jag fattar inte hur det tänker? och hur de ska stoppa SD?

Screenshot 2014-04-09 17.35.59

 

 Antifascism är alltid självförsvar Tur det var en antivåldsam person som slog SVT reportern i ansiktet.

 

 

 

 

 

 

 

Jag hade fel om Sebbe

$
0
0

Attans, redan den 27/11 2013 skrev jag att Sebbe skulle bli inbjuden till Jenny ;

-”Nu väntar jag bara på att Sebbe inbjuds till Jenny Strömstedt. Medverkan i ”Så mycket bättre” är troligen redan i land…

Nån humor finns i af i eländet och det är denna kommentar jag hittade nyss;

”Sebbe är den enda som förnuvarande inte sitter inne, soloplatta pågång ?”

Men jag hade fel, redan 5 månader efter min ”fantasi” överträffar verkligheten dikten och han är en kulturskatt. För säkerhets skull blir han ledsagad av ingen mindre än Lo *kukskorna* Kauppi i Utbildningsradions satsning.

De ska nu verkligen ta till tunga artilleriet för att vi ska lära oss tänka rätt.

Apropå ”oberoende televison” ?

Har de fått nå djävla klippkort på SVT -cit närstående då jag bara påpekar vilket sällskap Sebbe har;

”Sebbe Staxx är frontfigur i hiphopkollektivet Kartellen. Han är känd för sina starka texter om klass och livet i förorten. Och det är en svidande bild av sagolandet Sverige som han ger. Vi följer med Sebbe när han spelar in en musikvideo och i Stockholms teatervärld när han planerar en ny teaterpjäs tillsammans med Lo Kauppi.

Längd:
28:34″
Fotnot. Lo satte tidigare upp en pjäs efter Kawa Zolfagary
Mer av Kawa här–> Alla som inte dansar är borgarsvin
————————-
Från 2006 ”toan”
”SVT-chefen Erik Fichtelius, som gör en tv-dokumentär om statsminister Göran Persson, har övernattat på Harpsund vid flera tillfällen.
Dessutom bjöds han och frun på privat middag av statsministerparet i november, avslöjar tidningen Resumé i dag.
- Jag gör en pudel. Det var dumt av mig, säger Fichtelius till Expressen.Blivit nära vänner
Erik Fichtelius har i tio år arbetat med en omdiskuterad dokumentär om Göran Persson. Enligt Resumé planerar han även en bok om Perssons gärning. Granskningen har övergått i vänskap. Erik Fichtelius vägrar svarar på frågan om han brukar umgås privat med Göran Persson.http://www.expressen.se/index.jsp?a=527177

Tiden går. Fichtelius/Persson-vänskapen består…”

”- Trovärdigheten är borta efter Fichtelius projekt, skriver Lars Adaktusson på DN Debatt”

Eller hur?

———————————————————————————–

På 70-80 talet kunde ingen kolla sådant här förutom andra journalister. Nu är olika oheliga allianser mycket mer nära den vanliga människan och man har en möjlighet att se vad som är ren info och vad som är Ren valpropaganda.

 

 

Lyteskomik i kvällens debatt

$
0
0

Oj, vad bra att se SSU-tjejen tala om demokratiska principer samtidigt som hon talade om varför man kan göra avsteg ifrån dem. Det är bra med engagerade människor men sådana här gånger kommer liksom ungdomen ikapp sitt eget arsle och sticker upp skallen i detsamma.

En grundläggande utbildning kring demokrati borde SSUárna kunna få från sitt moderparti. Marxism, gamla nostalgiska läsaftnar och revolutionsnostalgi i all ära, men nog borde ungdomen ligga före och inte krypa ner i gammal ideologisk lump som redan sett dagsljus och falnat pga taskig benstomme?

F.ö är det väl helt i sin ordning att vänsterpartiets representant öppet talar ut på nyheterna att hon uppmanat till förhindrande av verkställande av utvisningsbeslut på ett flyg från Östersund. Jag tycker det är helt rätt väg att gå.

Det finns en hel del andra konstiga beslut statliga myndigheter och för all del kommun tar som man kan agera så att säga ”direktdemokratiskt” mot. Jag tror det är precis vad vårt nordiskt kyliga landsände behöver.

 

Utvisning stoppades av vänsterextremister

  • sara_brunflo • för 29 minuter sedan

    Jag är så fruktansvärd upprörd nu. Skulle med flyget. Det var en oerhört otäck stämning. Dettta var första gången min sex-åriga son skulle flyga. Han hade sett fram emot dagen.
    Att passagerarna protesterade är en direkt lögn. De allra flesta av oss vanliga människor var väldigt upprörda då vi inte kom iväg. Och pga den otäcka stämningen vägrade min son att flyga med senare flyg. Vi kom aldrig iväg…..
    Vänsterpartisten som skränade och skrek var pinsam och verkade helt galen. Nästan sjuk. Ska såna människor representera oss svenskar i Bryssel!?

    Vi har världens mest generösa asylsystem. Blir man trots detta utvisad så är det på extremt goda grunder.

    —————————————————————————————–

    Nilsadamson  sara_brunflo • för 24 minuter sedan

    Har hört samma sak från flera källor så din berättelse är bekräftad. Vänsterpartiets representant hade köpt biljett enbart för att göra ett kapningsförsök av SAS flygplanet av politiska syften. I dagens spända läge så är det fullt förståligt att passagerarna mer eller mindre får panik om ngn galen kärring ställer sig upp och vrålar ut order om att sabotera flighten

    —————————————————————————

    ”Flera tog sig över staketet in på flygplatsområdet”
    Det bör nog räknas som ett allvarligt brott, jämför vilka säkerhetskontroller det är i dag för alla passagerare och även personal på en flygplats.
    Gör åklagaren rätt bör en del kunna fällas.

    ——————————————————————————-

    HÄR aktuell tjänsteman i Bryssel från vänsterpartiet, tillika en säkerhetsrisk men nöjd över hur man”använder sociala medier”

    en riktig människa

Citatet ang ”gör din plikt-kapa ett plan”-gate.

$
0
0

Malin Björk, pålitlig vänsterpartist, som tycker att ‘Gatans Parlament’ passar på ett flygplan. Vad blir nästa grej när hon inte gillar något?

Samma gäller de som gjorde intrång på flygplatsområdet, är det bara att ta sig vilka rättigheter som helst när något inte faller en i saken?

Hoppas att någon klok person/myndighet åtalar henne, det ÄR kaptenen som enväldigt bestämmer ombord och att vägra följa dennes instruktioner är ett allvarligt brott.

Det kan ju bli riktigt låångt att gå om (hemska tanke) uppviglaren blir invald i EU-parlamentet och samtidigt blir portad från de flygbolag som trafikerar Sveriges flygplatser. Hon är ju en uppenbar säkerhetsrisk ombord.” slut cit

———————————————————–

Det är en gåta hur man kan presentera sig som en ”räddare av demokratin” genom gatuparlamentsaktioner ombord på ett flygplan?!

Magiskt men klargörande och en signal till fotfolket om fortsatta ”fria aktioner” för det goda..

 

Tack för det Malin/Vänsterpartiet.

Precis vad man vill ha bakom spakarna i en regering…..


Håller med Ernman!

$
0
0

Malena gjorde igår liksom här i februari då hon hoppade av Karlavagnen i protest mot SVTs hantering av Soran Ismail-ett statement. Det är strongt!

Nu vill hon vill stödja dem som får skit, som kallas vänsterextremister då de bara är antirasistiska. Malena kallar sig helt opolitisk men har skapat en ”drift” på Twitter mot SD som fått flera hundra följare enl media

”Jag är hovsångerska. Eller som SD säger: vänsterextremist”. Så skrev operasångaren Malena Ernman, 43, på Twitter. Responsen som följde hade hon aldrig kunnat ana.

Hundratals följare delade med sig av sina versioner. ”Jag är pensionär. Eller som SD kallar det: vänsterextremist” skrev en, ”Jag är speldesigner och pappa. Eller som SD kallar det: vänsterextremist” skrev en annan.”

Jodå, nog kunde hon ”ana” bara 2 månader senare efter avhoppet, att ett nytt tweet i samma ”opolitiska ämne” skulle generera hundratals reaktioner ? =)

Lite försynt skulle jag vilja påkalla uppmärksamhet om vad som är extremism i sammanhanget. Det är när Reinfeldt och andra höga alliansföreträdare demonstrerade med Svenska motståndsrörelsen i sthlm tex. Tågar med företrädare för gruppen.

Nähä..det har han inte gjort?

Jaha..det var Löfvén som gick med RS AFA och RF i Kärrtorp? 

Så här är det Malena;

”Med vänsterextremism åsyftas ofta grupper som vill förändra samhället med våldsmetoder i socialistisk eller annan riktning, som till exempel Antifascistisk aktion och Revolutionära fronten i Sverige, samt Röda armé-fraktionen i 1970-taletsVästtyskland och Röda brigaderna i Italien.

Att respektera demokratiska val och beté sig som folk men uttrycka sin annorlunda ståndpunkt utan att hota, kapa flygplan, misshandla, vandalisera och fysiskt hindra personer att utföra vad demokratin gett dem möjligheter till. Det är att vara en sann demokrat.

S.k ”demokratisk” socialism eller annan ”ism” där man skyldrar demokratiska vetorätter i utförande av densamma- samtidigt som man i alla sammanhang praktisk levererar motsatsen- det är hyckleri, bondfångeri och missbruk av det vi uppnått with false flag.

”Ofta är man rädd att den dagen ska komma då man i Sverige måste säga till vissa människor att de ska respektera de demokratiska valen. Men nu har den dagen kommit” cit Nima Gholam Ali Pour.

Jag får väl säga som dig Malena;

”Jag är vårdarbetare. Eller som demokratiska socialister säger; Nazist” ?

…och jag vill bara stödja dem som får skit när de står upp för demokrati.

barna i familjen kunde ju skandera likaledes att de var;

  • ”Elektriker. Eller som demokratiska socialister skulle kalla *hen*. Nazist.
  • Jag är arbetslös. Eller som demokratiska socialister skulle säga; Nazist.”
  • Jag är maskintekniker. Eller som demokratiska socialister skulle säga; Nazist”
  • Min svägerska från Brasilien: Jag är tolk. Eller som demokratiska socialister skulle säga; Nazist”.
  • Brorsan; Jag är grafiker. Eller som demokratiska socialister skulle säga; Nazist.
  • Maken; ”Jag är civilingenjör mot datakommunikation. Eller som demokratiska socialister skulle säga; Nazist. osv

Om du Malena,  tycker det är fel att titulera våldsverkare som kallar sig ”antirasister” för vänsterextremister? om du tycker att ”rätt behandling” är att man fysiskt stoppar tex arbetsplatsbesök från SD?`DU tycker det, ja- då är du både hovsångerska och åtminstone extremt odemokratisk.

Men serrni, det är lika fel att utmåla alla -inkluderat mig- som tycker det är fel med utomparlamentariska åtgärder -såsom ”ideella ” flygkapningar-och fysiska blockader, tex vandalisering av migrationsverkets lokaler, misshandel och eller Revfronts attacker- som därmed nazi och/el SD sympatisörer.

”Vänstern har använt begreppet näthat för att svartmåla konservativa krafter i Sverige genom att prata om ”hatsajter”. Samtidigt så har Aftonbladet förklarat att vänsterorienterade hemsidor inte kan vara ”hatsajter”.

Från att ha varit ett samhällsproblem så har näthat blivit ett sätt att kritisera människor som kritiserar vänstern, vilket är tragiskt, eftersom problemet med näthat fortsätter att drabba människor.

Kawa Zolfagary är ett bevis på hur begreppet näthat har blivit kapad av vänstern. Zolfagary deltar i Aschbergs program om näthat i rollen som offer. Men 2011 så ställde sig Zolfagary bakom ett krav på Twitter, att skjuta Per Gudmundsson. Det näthat som Zolfagary har blivit utsatt för uppmärksammar man. Men det näthat som Zolfagary har utsatt andra för blir inte uppmärksammad av vänsterkrafter i Sverige. ” Nima

Sen är det så att du Malena, är en sjusärdeles duktig hovsångerska, otroligt charmant, en schlagervinnare, en vinnarskalle, du är snygg, skicklig och ”går genom rutan”.

Men jag tror inte ett dugg på att du vill använda din muskulösa kropp i sammanhang där du vill bruka våld på vare sig medmänniskor eller demokratiska principer. Jag tror att du är en kulturarbetare som ”känner” mycket och for ut i ett tweet som är behjärtansvärt men inte har så mycket med de över 300 000 som röstade på SD att göra.

HÄR

Malena var irriterad i februari -hon sa;

”– Jag blev så jävla förbannad, om jag får tala ur hjärtat. Jag kom precis från Zürich i Schweiz där jag har jobbat i tre månader och har varit irriterad där efter att de röstat så rasistiskt som de just gjorde och är så flata och inte gör något. Det var delvis aggressioner över situationen där som fick sitt utlopp genom det här beslutet jag tagit kring Sveriges radio, säger hon till DN.” slut cit

Något Malena ”glömde” ? att ta med i sin uttömmande värdering om de rasistiska flata schweizarna kan ju vara ngt som bl.a handlar om nedanstående?

Vad gäller flaggor med kors så kräver de 400 000 muslimerna i Schweiz att
————————————————————————————————————————
En kommun i Storbritannien har beslutat sig för att fortsättningsvis INTE flagga med den engelska flaggan. Anledningen? Det röda korset på flaggan kan uppfattas som stötande för kommunens muslimer skriver The Telegraph.
—————————————————————————————————————————
Själva tycker muslimska företrädare inte att det är ett dugg anmärkningsvärt att flagga med Al-Qaidas stridsflagga. I Göteborg.
—————————————————————————————————————————
I Grekisk media i våras förekom det uppgifter om att EU diskuterat möjligheten att avskaffa korset från sex av 27 medlemsländer. Detta skulle därför gälla länderna Sverige, Finland, Danmark, Storbritannien, Malta och Grekland.
———————————————————————————————————————————
Så jag håller med dig Malena! och jag vill bara stödja dem som får skit när de står upp för demokrati.
————————————————————————————————————————
HÄR ligger det till..
———————————————————————————————————————————–
och HÄR

 

Dagens bästa bloggpost

$
0
0

”DU KAN ALDRIG VINNA MOT DET ENDA GODA”

på bloggen ”Om vikten av kaniner”

 ”Till vänster görs vanligtvis ingen skillnad mellan ideal och person. Du är dina politiska övertygelser och om du finner dina övertygelser goda är du en god människa.

Den som inte delar dina övertygelser kan då bara vara ett av två alternativ:

  1. ett svin
  2. eller ett dumhuvud.

Och i debatten kommer du som höger angripas för att vara ömsom det ena, ömsom det andra.

Du kommer aldrig ses som en intellektuellt, emotionellt och moraliskt likvärdig person som omsorgsfullt valt sina ideal utifrån övertygelse om vad som gör världen bättre.

Det alternativet existerar inte.

Jag minns hur detta tänkande ter sig mycket väl. När jag i tjugoårsåldern träffade en hemskt rar ungmoderat på en klubb tog det honom en halvtimme att övertyga mig om att han verkligen var moderat.

Det var så fullkomligt osannolikt för mig att någon kunde välja att vara höger av andra skäl än ren ondska. Att vara socialist var gott – det enda som var gott.

Att vara moderat innebar att man antingen hatade människor hett som i helvetet eller var för dum för att ha förstått att socialism var det goda.” slut cit

——————————————————————————————————————————————————————————

Om man inte är socialist är man ond, och som ickesocialist förstår man inte sitt eget bästa och kan knappast tycka om människor, eller förstå någonting som har med vård/omsorg/välfärd att göra.

Som ickesocialist och därmed ”ond” kan man omöjligen göra ett lika bra arbete i vård och omsorg som en socialist eller hur?

naiv socialtjänst ansvarig för hedersmord

$
0
0

HÄR

Ett tragiskt exempel på hur svenska myndigheter visar bristande ansvar var förra året när Linnamottagningen startade ett medlingsprojekt där 21 unga tjejer ingick. Projektet innebar att man försökte förhandla med föräldrarna om ungdomars rättigheter.

I dag vet man inte exakt vad som hänt de 21 tjejerna, enligt Sveriges Radios program Kaliber. Det man med säkerhet vet är att två av dem har blivit bortgifta, varav en är försvunnen och en har mördats.

Vem bär ansvar för att detta inte ska ske igen?” slut cit

———————————————————————————————————–

Haverikommission någon? Svenska feministers uppmärksammande någon? Herregud så korkade de är på våra svenska myndigheter. Genuscertifierade ”medlare”..skandal!

Lyckades ni med någon av de här familjerna?

– Nä, det har vi inte, tyvärr.

Unga som utsätts för hedersförtryck riskerar sina liv när myndigheter försöker medla med familjen.

18-åriga Karima sökte hjälp och återförenades med sin familj – en tid senare blev hon mördad.”

*

En annan tjej som ingick i projektet var 17-åriga Hadil. Hon var också hårt kontrollerad av sin familj. Till exempel hade hon bara 15 minuter på sig för att ta sig hem efter skolan. I en dom från tingsrätten går det att läsa att hon misshandlades grovt av sin pappa efter att ha umgåtts med en klasskompis som hade  “dålig karaktär”, enligt familjen.

Socialtjänsten ville att man skulle starta ett familjearbete, vilket gjordes och Hadil kunde efteråt flytta tillbaka till sin familj.

Men så fort familjen hade fått hem Hadil så lämnade dom Sverige.

– Och hon kom aldrig tillbaka. Hon hörde senare av sig till en kompis och sa bara snälla hjälp mig. Jag är i föräldrarnas hemland, jag är inlåst och bortgift och jag blir våldtagen varje natt.”

Jians öde

”Sarah Mohammed är ordförande på föreningen Glöm Aldrig Pela och Fadime.

– Om man använder medlingsmetoden utifrån det perspektiv som hela socialtjänströrelsen i det svenska samhället använder att förena familjen – det betyder att det alltid när det gäller den målgruppen med hedersrelaterat våld – det är alltid på bekostnad av flickan eller pojkens mänskliga rättigheter att han eller hon ska sänka ner sina förväntningar av mänskliga rättigheter”

————————————-

  • Jag kan acceptera att man gör fel EN gång, med tanke på att medling är en normal metod hos socialtjänsten och att problemen var svåra att förutse. Men när det fortsätter trots att folk dött börjar jag precis som du misstänka att det handlar om ideologer som faktiskt är beredda att gå över lik. Media kunde göra rätt mycket mer för att avslöja dem.

    • equinox2000 • för 11 timmar sedan

      Någon förbättring från samhällets sida är otänkbar, eftersom PK-doktrinen är att könsstympning, arrangerade äktenskap, hedersvåld o.s.v. bara är ett uttryck för mäns våld mot kvinnor. Och detta i sin tur är ett ”strukturellt” problem i den vita, patriarkala hetronormen, som genomsyrar hela samhället.

      Åtgärden är att vita, heterosexuella män måste ändra sina attityder, vilket skall ta sin början redan i förskolan.

      Eftersom man siktar 180 grader fel, missar man målet med lika mycket.

 

”Ivriga” Miljöpartister

$
0
0

….visar framfötter och knytnävar i den ädlaste av demokratins former. de kan ju bli headhuntade av RF om de fortsätter så här?

Herreguud…

Får de ha möten i folkets hus måntro?

Hur är det med värdegrundandet egentligen? En vit rasistisk kvinna och en kränkt rasifierad man, eller?

Anna Ragnar är trött på alla anklagelser, som hon ser som helt grundlösa.

- Vi kan inte säga någonting utan att bli kallade rasister. Det spelar ingen roll vad vi säger. Det är helt hysteriskt.”

Det låter lite som svenska maoistiska grupper på 70-talet med inbördes stridigheter mot bakgrund av totalt vansinne. Men då var det väl ”borgerlig” man inte fick utpekas som.
Kanske är det såhär anti-rasismen slutar? Med inbördes strider där man tävlar i politisk korrekthet genom att stämpla varandra som ”rasister” och splittras inifrån?
Självklart tonar pk-media ned detta.”

———————————————

2007 ”toan”

Han har startat ett antirasistiskt parti med Juan Fonseca
ganska nyligen som skall locka invandrare i förorterna och
bli en maktfator mot bl.a diskriminering.
Partiet skall viss kallas ”6-juni rörelsen” om jag minns rätt.”

Han var en tid invandringspolitisk talesperson för fp.

och helt med på hårdare tag i integrationspolitiken (språktest mm) tillsammans med Rojas, Sabuni och co.

Någonstans inser han dock att hans ”karriär” håller på att inte ta den raketfart han önskat (han skall enligt trovärdiga uppgifter ha sagt i en intervju i fp:s tidning att han ”gärna skulle bli utrikesminister”).

Detta föranleder att han byter spår 180 grader och plötsligt börjar anklaga sina tidigare vänner Rojas och Sabuni för att vara rasister och ”Onkel Toms”.

Jag vet inte om det mest märkliga är att media fortfarande finner något intresse för honom, eller att han fortsätter att vara partimedlem (?) i ett parti som han skäller ut offentligt någon gång per månad och uppenbarligen inte håller med i någon central fråga.” slut citat

—————————————————————————————————–’

FP kunde andas ut, och MP ”ärvde” en surdeg...

Case closed–> HÄR

2011 fick MP full pott

”Tidigare har Mikael Trolin varit medlem i Socialdemokraterna och därefter i Folkpartiet. Båda partierna lämnade han på grund av att han ansåg att de vara rasistiska.

– Det var därför jag gick med i Miljöpartiet som har en tydlig anti-diskriminerande agenda. Men det visade sig att jag hoppat ur askan och in i elden.

Det kan inte vara så att du är lättkränkt?

– I S och FP var rasismen ett systemfel, i MP handlar det om att det är en enskild enhet som inte fungerar” slut cit

————————————————————————————————————————————-

Det verkar som om både S, FP, MP, och SD får stå utanför Fokets hus och huttra…….

Folkets hus förresten? Jag minns inte ens då jag själv var in senast i ett sådant? Kanske på 70 talet då det var bio i Gårdskär å jag satt med Ulf inne i maskinrummet? Det var liksom ngt kol som skruvades fram och jättestora filmrullar! Men nu ska jag göra en Ernman och bojkotta. Jag ska bojkotta Folkets hus =)

 Dagens flashbackcitat blir iaf Gröna Khmererna”

Heligt sex-gudasänt sex- RFSL i kyrkan

$
0
0

HÄR

”Kyrkoledningen framstår som blind och godtrogen när den låter RFSL stå för Svenska kyrkans HBT-certifiering, en satsning som kostar miljontals kronor, skriver Rune Imberg och Bengt Holmberg.”

Det finns många samhälleliga institutioner som kan behöva ett cert..Anna Troberg skriver

Och nu då?

Jag vet inte vad just våra funderingar kommer att landa i, men det gör mig upprörd att våra funderingar hela tiden stöter på patrull. Vi håller på att fatta beslut som borde omgärdas av glädje och framtidsvisioner. Istället måste vi fundera på hur vi ska ta oss förbi hinder efter hinder. Jag önskar att det enda vi behövde fundera på vore om bröllopstårtan ska smaka choklad eller jordgubb och om en potentiell lillknodd ska heta Stig efter farfar eller Emelie efter mormor. Det vore ta mig fan en ren jävla lyx…

I somras bet jag huvudet av en god vän som sa att det där med hbtq-frågor är överspelat i Sverige eftersom alla slag är vunna. Han menade inget illa. Han såg världen ur sitt perspektiv. Jag tror att det ofta är så. Man ser världen ur sitt perspektiv.

Min värld var alldeles utmärkt så länge jag höll mig på min kant och inte tillät mig att göra någre större anspråk på att ha samma rättigheter som alla andra. Så snart jag började få ambitionen att kunna göra allt det där som andra gör såg den inte lika trevlig ut längre.”

Ivriga påskfirare,…

$
0
0

……och annat smått å gott!

….för att posten ska lära sig sitt uppdrag utsätts de för intensiv uppvaktning med påskägg.

En liten konsekvens i sammanhanget är att 1000 hushåll, inkluderat gamla och sjuka drabbas äggstra hårt..

”Utdelningen av post har stoppats igen, sedan brevbärare mötts av äggkastning. Cirka 1 000 hushåll i Flemingsberg får nu inga brev.
Hur länge stoppet pågår är ovisst, enligt ­Posten.

– Det är katastrof. Jag tycker väldigt synd om alla äldre som nu måste ta sig till ett postkontor, säger Robert Söderström, ordförande i PRO i Flemingsberg.”

 

Kanske lite medling är på sin plats? Man kan prata med varandra?  t.ex sätta sig ner och förklara för brevbärarna att de inte är ensamma om detta?

Busschaufförer har det lite körigt åxå..hot, spyor, äggkastning och andra små incidenter i sitt dagliga arbete

Nä, starta upp lite matlagningskurser för ”ungdomarna”- se denna briljanta övning för hur att vispa ett ägg inne i skalet.

För att inte tala om badvakter…särskilt kvinnliga...

Äggproducenterna lär inte bli arbetslösa

Lite stenkastning och grön laser så är vi hemma gällande mysfaktorn

ÄGG SKA ÄTAS ELLER PYSSLAS MED

Öppet brev och uppmaning till kärlek ist för skottlossningar

$
0
0

Förskola vädjar

”Vi får samtal från föräldrar som inte vill att vi ska vara ute med barnen. Det sorgliga är att det är krigsdrabbade barn som kommer hit för att få lugn i Sverige och så hamnar de i det här, säger Emily Harris.

”Man ska vara snäll”

På tisdagen målade barnen hjärtan som de satte upp på hela gården. De är lika trötta på våldet som personalen.

– Det brukar vara folk som åker på mopeder klockan nio på kvällen. Vi satte upp hjärtan för att visa att man ska vara snäll, säger Arshiya Elyasi.

– Det brukar vara skottlossningar här och vi ser helikoptrarna, då tittar vi på nyheterna hemma och pratar om vad som hänt, säger Leial Aslan.”

Brevet

”Vi vet inte om ni kommer härifrån, från en annan stadsdel eller en annan stad. Men detta är till er som skjuter i vårt område. Här går era småsyskon på förskolan, era kusiner, kusinbarn eller kanske din systerson. Här går också barn som ni inte känner men som är ett år och inte kan gå, treåringar som pratar och sexåringar som börjar lära sig läsa och skriva. Det är på förskolan de spenderar sin tid när deras föräldrar arbetar eller går i skolan. Vissa barn är på förskolan mer än 40 timmar i veckan. Några kommer tidigt på morgonen och några är kvar till sen stängning. Under dessa timmar försöker vi pedagoger skapa en trygg miljö med trygga relationer och det är vi som har ansvaret för dem. ”

—————————————————————-

Vi (?) kan verkligen vara stolta över integrationen i Sverige, men du! se för sjutton till att inte PRATA om saken, eller LÖSA dem.

Asylutredningar Merit Wager


..och det kusligaste med kulturjournalisters efterfester,…

$
0
0

……är att berusade kulturjournalister bara ligger med varandra och så föds inavlade hermafroditiska sniglar som är djävligt bra på att spela Banjo virka korsord med sina spröt och äta, samtidigt..

 

ytterligare ett pucko

och ja, ”den här texten gynnar också SD” 

När Walden omfamnar Reinfeldt, försöker kasta skuld och skam på SD röstare som en korsbefruktning av premedicinering mot historiska vingslag retroaktivt(?). Då känner man lukten av desperation..

Mycket ont kan man beskylla ett parti för, ett parti som tydligen ”kommer ifrån” jordens mitt, framavlade av en röd man med horn, bakade i böldpest och kolera, men en liiiten liiiiten just historisk betydelse har de ändå på det viset att vänsterfolk börjar slicka Reinfeldt i mungiporna. Ingen kan vara riktigt säker på att inte Löfvén ”tar SD i hand”.

Vi har 5 månader kvar till val. Jag ser framför mig kulturfolk och gapvänster samlade utanför röstlokalerna, med stora skyltar- stående på mjölkbackar- en del med ”Flamman” en del med outgrundlig blick väsande och rabblandes ohörbara ramsor.

De som inte gör avbön innan de inträder i den -i vanliga fall heliga röstlokalen- de skola få någon form av märkning så att andra kan se vilka de är. Ta dem inte i hand, hava inga affärstransaktioner med dem, bjuda dem icke på middag eller umgås med dem-frys ut dem ty deras är skulden, oheligheten och skammen för all evighet, amen.

Leve demokratin- ner med demokratin!

Demokratiskt folkets hus i Gtbg och Bildt twitter

$
0
0

Där ser man!

Enligt Mats Gröndahl har det faktum att Sverigedemokraterna valts in i Sveriges Riksdag varit avgörande för dagens beslut.

– Vad är nästa steg? Att de inte tycker att vi ska hyra ut till något annat riksdagsparti heller? Att ha några speciella upekade tycker jag är märkligt. Det fria ordet får naturligtvis gälla i det här huset, säger Mats Gröndahl.”

Imponerande på min ära, och ytterst tillfredsställande att någon är vaken.

Bild lånad HÄRIFRÅN

KLASS MOT KLASS

”Bland det mäktigaste vi varit med om. Det kunde vi enas om i vår brigad efter resan.

Att befinna sig i hjärtat av klasskampens Europa, på festival tillsammans med tiotusentals andra ungkommunister (och förstås äldre kommunister) gav bränsle åt åratal av fortsatt kamp i ett bistert svenskt klasskampsklimat.

”Det mest uppenbara som slog oss brigaddeltagare är hur media i Sverige och resten av Europa väljer att fullständigt ignorera den kommunistiska rörelsen i Grekland.

Såväl de välorganiserade jättestrejker med kommunisterna i fronten som festivaler likt den vi besökte som samlar tiotusentals deltagare.

Eller det faktum att kommunistpartiet, KKE, inte bara kämpar emot, utan ställer revolution och ett övertagande av produktionsmedlen som den självklara, om än mödosamma, vägen för Europas folk att gå.

Media väljer istället att fokusera på oorganiserade anarkistkravaller eller det ”radikala vänsterpartiet” Syriza som accepterar EU.”

slut citat

MER HÄR

——————

”Nyheten att den tidigare partiordföranden går till attack mot sitt gamla parti har även nått regeringen. Utrikesminister Carl Bildt (M) twittrade på onsdagskvällen: ” En riktig pärla – Frank Baude anklagar Sveriges Kommunistiska Parti för att hamna i medelklassträsket”. slut cit Carl Bildt

Jenny vill inte ha en ”äcklig syster”

$
0
0

HÄR

”Att Sverigedemokraterna är ett parti som sitter i riksdagen, det stämmer. Men betyder det att fackliga organisationer måste respektera, acceptera eller ens bry sig om dem?

-Nej. Självklart inte. Inte ens om man är det världsmesta partipolitiskt obundna förbundet behöver man det, så länge det rör sig om ett parti som är oförenligt med organisationens grundläggande värderingar. Att Unionen uttalar sig och resonerar som de gör känns mycket märkligt.”

Ann-Katrin Löfwenhamn är ingen facklig syster. Unionen borde agera.”

Hon tycker inte att det finns några motsättningar i det. Själv sitter jag här och känner mig chockad. Och äcklad.

slut cit Jenny

———————————————————————————

Den äckliga SD- systerns

”- Jag har aldrig blandat mina uppdrag, vare sig i de politiska eller fackliga. Så länge Unionen är partipolitiskt obundet ser jag inga problem.

Att flera fackförbund, som ST och Vision, aktivt tagit ställning mot hennes parti, och till exempel inte tillåter förtroendeuppdrag för aktiva sverigedemokrater, kallar hon ”tragiskt”.

- Alla fackförbund har problem att få tag i förtroendevalda, så det där kommer att bli ett problem för facken. För det finns en anledning till att SD sitter i riksdagen. Svenska folket har röstat på oss, säger hon.”

slut cit Ann-Katrin Löfwenhamn

———————————————————————————-

Jag tycker det blir mer och mer intressant detta. Hur ska SDáre behandlas i samhällets olika sammanhang? Kommer det att stiftas lagar om var de får ingå? SD fria restauranger?

Den politiska apartheiden, den bristande demokratirespekten? DEN fladdrar som en fransig hålig flagga i fören på en båt farligt nära förlisning.

Slutligen Jennys ord där jag bara bytt ordet SD mot Judar, smaka på dem;

”Jag var själv med och beslutade om mitt fackförbunds ställning i fråga om hantering av Judarna som är medlemmar och/eller blir aktiva eller får uppdrag.

Vår linje är enkel. Judar kan vara medlemmar. Men där stängs dörren. Eller gränsen, kanske skulle vara ett mer passande ord.”

—————————————————————

Gör som facket- gilla olika!

furaha Pasaka

$
0
0

….Ja, och det betyder Glad Påsk på Swahili

dscn1390

Den här häxan jobbar hela helgen, eller rättare sagt- har jobbat sen i tisdags t.om måndag Annandag Påsk blire 59,5 timme utan att jobba natt. Så är det i vården! Tänk på det ni som sitter och tror att storhelger är ”lediga” fria tider per automatik.

 

På tisdag är jag ledig.

Då ska jag vila, faktiskt sova tills jag vaknar utan klocka…om jag får stopp på kvasten!?

När godhetsknarkarna slår i taket

$
0
0

i konsten att idka godhet så kan de bjuda på en banan eller tre….

..sen gå hem till sin varma lägenhet och känna att de gjort skillnad, skriva en avhandling om hur andra bör göra och rätta till glorian på sin egen skalle.

Ur egen börs? Nä inte ens det. Tur att det finns bjudhörna för barn på Coop någon?

Om alla som går ut från en affär skänker 3 bananer till den hungrige utanför? D blir många bananer det..

Viewing all 1679 articles
Browse latest View live